SEO analýza: O co jde a na co si dát pozor?

Nacházíte se s vašimi stránkami na mrtvém bodě a ne a ne přimět potenciální návštěvníky kliknout na váš odkaz? Přitom upřímně věříte, že váš produkt či služba za to kliknutí stojí. Rozhodnete se situaci změnit, zvážíte všechny možnosti reklamy, navýšíte aktivitu na sociálních sítích a denně krmíte algoritmus. 

Stále nic? Není to znamení božstva hojnosti, že na vás už, bohužel, nevyšlo, a že máte své podnikání zabalit. Může za tím stát jednoduše to, že nejste k nalezení na Google či jiném vyhledávači těmi, co sociálním sítím neholdují a reklamám nevěří. Vyhledávač však na přední pozice postaví kohokoliv, jen ne vás. Analyzovat vaše webové stránky z pohledu vyhledávače a vrhnout se do podrobné SEO analýzy s následnou optimalizací může být tím, co rozhodne o vašem úspěchu. V čem SEO analýza spočívá, proč by mohla pomoci právě vám a na co dát pozor?

 

SEO – nejdřív analyzuj, poté konej

SEO analýza je prvním krokem ve změně nalezitelnosti vašich stránek. K nalezení slouží klientovi klíčová slova, vepsaná do kolonky s vyzváním hledej. Dál se potenciální klient nechá překvapit, co mu algoritmus vyhledávače navolí a vybere coby nejrelevantnější výsledky. Pro něj je to jednoduché, pro vás už tolik ne. Název search engine optimization (SEO) je balíčkem mnoha úkonů se společným cílem – dostat vás na přední místa vyhledávače. SEO analýza je prvním krokem, odhalujícím slabé stránky webu, která však nepřehlíží ty silné. Případné nedostatky jsou hodnoceny jak po stránce obsahové, tak po stránce technické. Je hodnocena také síla a relevantnost používaných klíčových slov. SEO analýza přinese informace o vaší aktuální pozici ve vyhledávačích a zaměří se i na to, zda je na vaše stránky odkazováno ze stránek jiných (tzv. zpětné odkazy). Zjistíte, jak jste na tom s návštěvností, konkurencí, s používáním HTML tagů a také s lokální a mobilní optimalizací (mobilní SEO nepodceňujte).. Ve zkratce to zní, jako byste s vaším webem podstupovali náročnou maturitní zkoušku přes tou nejpřísnější komisí. Všechny případné chyby, kterých jste se na poli SEO dopustili, vnímejte jako nezbytné výchozí body. 

Neriskovat a přesto získávat? 

Garantovat 100% úspěch na poli optimalizace pro vyhledávače vám nikdo garantovat nemůže. Algoritmy vyhledávačů jsou věcí nestálou a návštěvnost ovlivní mnoho dalších faktorů. SEO analýza vám každopádně poskytne informace o tom, jak si váš web doposud vedl, proč tomu tak bylo, jaká řešení jsou pro vás možností a jak postupovat s vyhodnocením investic do SEO. Zisk zmíněných vědomostí je tedy jistý. Zda získáte více zákazníků může být také otázkou poptávky, konkurence, struktury a srozumitelnosti vašich webových stránek. Pokud jste ve fázi výběru SEO konzultanta, zeptejte se sami sebe, jaká máte očekávání od jeho práce. Nejsou náhodou příliš vysoká? Ta totiž mohou vést ke zklamání a případné nechuti se SEO nadále věnovat. Na co si tedy dát pozor u sebe sama a co neočekávat od SEO specialisty?

 

  • Klíčová slova dle vašeho gusta. Kdo jiný by měl keywords určit, když jde o vaše stránky? Web vám patřit může, ale vědomosti o tom, jak zvýšit jeho úspěch, vám mohou být cizí, stejně jako představa o těch vhodných klíčových slovech, která jsou nezbytná pro SEO copywriting.
  • Rozluštění algoritmu jednou provždy. Jak již bylo zmíněno: algoritmus se mění a s ním i případná nalezitelnost webu. V první řadě je třeba vsadit na kvalitu webu a nabídky, která může pozitivně ovlivnit přirozené šíření stránek mezi uživateli a opakovatelnou návštěvnost.
  • Nezdravé sebevědomí. Máte načteno a prodiskutováno, známí z oboru vám předali zásadní informace o tom, jak optimalizace funguje a tak se do ní chcete vrhnout sami. Dům nepostavíte studováním postupu výroby cihel. Chce to zkušenosti, chyby a slepé uličky. Přenechejte  práci zkušenému zkušeným a nebojte se změn větších, než jste sami čekali. 

SEO analýza je součástí cesty k případnému úspěchu, která sama o sobě přináší benefity a často nezbytné poznatky. Myslíte si, že tvorba webových stránek je za vámi a dál již není nic třeba řešit? Možná bude zapotřebí zásadních změn na webu i vašem způsobu komunikace, ale věřte, že krok zpět zde učinit nemůžete. Přejeme mnoho úspěchů a přízeň algoritmu. 

Zkusili jste někdy provést SEO analýzu sami? Ano – předejte svou zkušenost dalším. Ne – dejte nám vědět důvod