Využíváte 2 páky internet marketingu SEO a PPC?

Obsah komerčních ale i nekomerčních stránek se virálně šíří pomocí dvou hlavních metod internet marketingu. SEO čili optimalizace pro algoritmy vyhledávačů zajišťuje platformám přirozenou návštěvnost. Tím automaticky roste i prodej. Proklikové PPC reklamy zase bombardují potenciální klienty akčními nabídkami, sezónním výprodejem a slevami všude v síti mimo mateřský web. Nejúčinnější bývá mix, který v rukou mistra generuje zisky. V podání amatéra se stává černou dírou na peníze. Ověřte si, jak to máte vy.  

Tvoříte PR podle zásad internetového marketingu a SEO?

K optimalizaci stránek pro vyhledávače patří budování a rozvoj odkazového profilu. Čím je síť linků vedoucích na web hustší a kvalitnější, tím lepšího umístění dosáhneme v Googlu a Seznamu. Prémiová pozice se rovněž podílí na dobré návštěvnosti a životaschopné konverzi.

 

Funkční způsob, jak získávat hodnotné externí prokliky, představují PR články publikované na cizích portálech. Jsou-li sepsány podle zásad internetového marketingu, bývá jejich obsah užitečný pro koncové zákazníky. Výhodné je zapojit také SEO a používat v textu frekventovaná klíčová slova, pod nimiž uživatelé dané téma hledají. Díky tomu se výsledné PR těší velké popularitě, lidé ho rádi sdílí a přes zpětné odkazy přichází načerpat další know-how přímo na naše www, kde si případně i nakoupí.

Vnímáte internet marketing jako investici? Poručte si SEO na klíč

Zatímco si prostřednictvím PR článků zajišťujeme kvalitní off-page optimalizaci, neměli bychom z hlediska efektivního internet marketingu zapomínat ani na on-page SEO. Tím je myšleno technické a obsahové přizpůsobení stránek vyhledávacím robotům a potřebám lidských uživatelů.

Kompletní SEO se v podstatě skládá ze souboru činností, které samostatně i dohromady stimulují organickou návštěvnost www. Pokud se naše stránky zobrazují mezi několika prvními odkazy, tak se na ně s velkou pravděpodobností proklikne až 90 % hledajících a někteří se stanou našimi zákazníky. Z hlediska obratu je zásadní rozdíl v umístění mezi top weby nebo někde vzadu na 10. stránce. Proto bychom si měli objednat kompletní SEO na klíč. Náklady se nám pak velmi rychle vrátí v podobě zisku a kromě toho nám vylepšený web zůstane.

Kde a jak zabere PPC kampaň

Internet marketing se snaží dostat proklikovou reklamu tam, kde se pohybují naše cílové skupiny, které se nedaří podchytit pomocí SEO. Například motorky nejlépe prodáme motorkářům, když si zaplatíme PPC na zájmových portálech, kde se řeší auto moto. Od věci nebude ani inzerce na cestovatelských fórech pro milovníky rychlých strojů.

Všeobecně se dá PPC spustit ve vyhledávačích. Celosvětově nejpopulárnější je Google, kde se kampaň vyrábí pomocí nástroje Adwords. Z domácích platforem vede Seznam a jeho Sklik. Experti na internet marketing a SEO využívají pochopitelně i sociální sítě, kterým vévodí Facebook propojený s Instagramem. Aby byl výčet Big Tech kanálů úplný, stojí za úvahu rovněž YouTube.

Ve vlastním zájmu však přenechme tvorbu a správu PPC reklam specialistům, kteří je umí zacílit. Tím levně získáme účinnou propagaci. Laické PPC je naopak drahé, protože nám nepřinese ani jednoho klienta.

Pro většinu online podnikatelů bývá nejlepší profesionální plán internet marketingu, kde stěžejní SEO doplňuje občasné PPC. Aby byl úspěch zaručen, měl by obě služby poskytovat odborník. A jak postupujete při digitální propagaci vy? Využijte komentáře a napište nám, jestli se vám osvědčil online marketing včetně SEO řešený svépomocí.

Miloš Phan